حمله سگ ولگرد به دختر بچه نکایی

میزان حیوان‌گزیدگی در ایران افزایش یافته است و همچنان خبری از عملکرد قاطع مسئولان ذیربط در این زمینه نیست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

قالیباف: ارز ترجیحی را به کالاهای بی‌اولویت می‌دادند

قالیباف: ارز ترجیحی را به کالاهای بی‌اولویت می‌دادند/ با اسرائیل می‌جنگیم؛ از کویر ایرانشهر تا لبنان

مشرق گزارش داد: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در جلسه علنی سه‌شنبه گذشته مجلس گفته است:

"باید ارز بر اساس اولویت تخصیص داده شود. متأسفانه طی سال‌های گذشته ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به کالاهایی داده شده است که مشمول و در اولویت نبوده‌اند."[۱]

*مسئله تخصیص ارز ارزان قیمت به برخی کالاهای بی‌اولویت در دولت سابق بسیار حائز اهمیت است و حتما بایستی در سه وجه نظارتی، سیاسی و اقتصادی مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

زیرا "ارز ارزان" از محل بیت‌المال و مالیات‌های مردم پرداخت می‌شود و صرفا بایستی در مسیر رفاه و بهبود عمومی مصرف شود نه اینکه به کالاهایی اعطا شود که فقط یک عده آدم‌های خاص از آنها استفاده می‌کنند و یا مصرف عمومی ندارد.

در توضیح حیث سیاسی انتقاد قالیباف می‌توان به این مقوله اشاره کرد که شاید عده‌ای خواسته باشند برای رفعت مقام در نزد ثروتمندان و یا برخی قشرهای خاص؛ مقولاتی را زیر چتر ارز ارزان دولتی بیاورند که صرفا مورد استفاده همینان است. و پر واضح آنکه رفعت مقام پیش‌گفته بعدا در انتخابات‌ها و... به درد این تصمیم‌گیران خواهد خورد.

قبل از قالیباف، وزیر اقتصاد نیز در سخنانی انتقادی، از این گفته بود که چرا ارز ترجیحی بیت‌المال را به واردات چیزی مثل قهوه اختصاص داده‌اند؟!

همتی تصریح کرده بود: درست است که قهوه فراگیر شده و دیگر همه قهوه می‌خورند اما چرا باید نرخ ترجیحی به آن اختصاص دهیم؟[۲]

***

افزایش حیوان‌گزیدگی در ایران طی یکسال!

قالیباف: ارز ترجیحی را به کالاهای بی‌اولویت می‌دادند/ با اسرائیل می‌جنگیم؛ از کویر ایرانشهر تا لبنان

محمدرضا شیرزادی، مقام مسئول وزارت بهداشت در مسئله بیماری‌های منتقله از حیوان، اخیرا در سخنانی گفته است: طی سال ۱۴۰۳ تاکنون ۴۵۲ هزار و ۱۷۸ مورد حیوان گزیدگی در کشور رخ داده که ۱۳ مورد فوتی داشته است. (به دلیل بیماری هاری)

به گزارش مشرق، او می‌افزاید: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۸۶ هزار و ۵۲۱ مورد حیوان گزیدگی داشتیم که ۱۷ فوتی بر جای گذاشت.[۳]

*دقت شود که این نیم‌میلیون حیوان‌گزیدگی که عمده آن نیز توسط سگ‌ها رخ داده؛ اتفاقی مربوط به یک کشور آفریقایی یا استرالیا نیست بلکه این اتفاق در ام‌القرای جهان اسلام یعنی ایران رخ داده است!

ما می‌دانیم که به صفر رساندن حیوان‌گزیدگی هرگز ممکن نیست اما کاهش آن و جلوگیری از افزایش این مقوله یک اقدام ساده است که مشخص نیست چرا در ایران شاهد آن نیستیم؟

البته قید "مشخص نیست" یک تعارف است زیرا همه می‌دانیم که مسئولان پوپولیست و ضعیفی که جرأت اجرای قوانین مربوط به سگ‌های ولگرد و سگ‌های صاحبدار را ندارند؛ عامل بروز این مشکل هستند.

مشکلی که امنیت اکثریت مردم، کودکان، متدینین و سلامت جامعه را صراحتا تحت‌الشعاع قرار داده است اما مسئولان ذیربط همچنان و حتی انگار برای خودشان و خانواده‌شان هم احساس مسئولیت نمی‌کنند!

کار این ولنگاری و بی‌مبالاتی مسئولان ذیربط به جایی رسیده که ایران به هتل سگ‌ها تبدیل شده و حتی قوانینی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی درباره مهار سگ‌ها وجود دارد نیز در ایران اجرا نمی‌شود.

***

درباره هزینه‌هایی که همه باید بخاطر ایران و امنیتمان بر دوش بکشیم

با اسرائیل می‌جنگیم؛ از کویر ایرانشهر تا لبنان

قالیباف: ارز ترجیحی را به کالاهای بی‌اولویت می‌دادند/ با اسرائیل می‌جنگیم؛ از کویر ایرانشهر تا لبنان

طی چند روز اخیر گزارش‌های مختلفی از حملات تروریستی اشرار در برخی مناطق جنوبشرق کشورمان منتشر شد.

به گزارش مشرق، اشرار مسلح در سیب‌سوران، نیک‌شهر، خاش، ایرانشهر و... چندین نفر از مردم عادی، سربازان وظیفه و نیروهای نظامی در سپاه و فراجا را در این حملات کور به شهادت رسانده‌اند.[۴]

گفته می‌شود تا این لحظه در این حوادث پیاپی ۵ نفر از شهروندان سنی و شیعه به شهادت رسیده‌اند.

گروهک تروریستی جیش‌العدل مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

*مردم، کشور و نظام سیاسی ما دشمنان زیادی دارند که برای نبرد با آنها همه باید هوشیار باشیم. دشمنان خونریزی که دشمنی با ایران و ایرانی تمام آنها را با یکدیگر متحد ساخته است.

اینان برای دشمنی با مردم و ایران هر دین و اعتقادی را کنار می‌گذارند و حتی طوق نوکری بر گردن می‌آویزند تا بلکه از این رهگذر اقدام سوئی علیه ایران شکل بگیرد.

و گروهک تروریستی جیش‌العدل و اسلاف و سمپات‌های آن از قماش همینان هستند.

کسانی با ادعای مبارزه با ظلم و عقائد مذهبی اما نوکر مواجب‌بگیر اسرائیل و آمریکا که از هیچ جنایتی در حق سنی و شیعه ابایی ندارند و در مواقع لازم هم به غار حمایت آمریکا و اسرائیل می‌خزند.

جالب است که مردم بدانند ما در جریان روابط اینان با آمریکا نیز هستیم و اسناد مواجب‌بگیری این کلاش به‌دست‌های بی‌سروپا و ترسو که جرأت مواجهه رودررو با نیروهای نظامی و امنیتی را ندارند، حتما در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

لکن این تمام ماجرا نیست و ایران برای برخورد با تمام دشمنان خود که همگی زیر خیمه اسرائیل و آمریکا با یکدیگر نرد عشق می‌بازند، هوشیار است.

بله! شکل برخورد می‌تواند گاهی متفاوت باشد. اما نفس برخورد و عزم پیگیر برای دفع شرّ، همیشگی و یکسان بوده است.

امروز هر موشکی که بر سر اسرائیل فرود می‌آید از همّت ایران است و اگر اشرار جیش‌العدل بعنوان نوکران اسرائیل به خارج از مرز گریخته‌اند و مثل روباه در سوراخ‌های فرامرزی پنهان شده‌اند؛ از ترس ایران است.

مردم باید بدانند که این اشرار روزگاری در داخل همین ایران چادر عروسی برپا می‌کردند، راه‌های عبور و مرور را سد و راهزنی می‌کردند و مسافران اتوبوس‌ها را به رگبار می‌بستند.

اما به مدد خون صدها شهید و سیاست‌های درست نظام جمهوری اسلامی در حفظ جان و مال مردم؛ به خارج از مرزها رانده شدند و امروز هم به بی‌هنری بزرگی به نام ترور کور رو آورده‌اند.

نظیر همین سیاست برای پدرخوانده اینان یعنی اسرائیل هم به اجرا درآمد و دشمنی که مدعی نیل تا فرات بود، تا بیروت را در اشغال داشت و سیاست مسلح شدن کرانه باختری را به سخره می‌گرفت اما امروز مثل باران بهاری شاهد موشک‌های محور مقاومت است، از لبنان بیرون رانده شد و بالگردهایش در کرانه باختری هدف موشک‌های رهگیر دوش‌پرتاب هستند.

در این فضا و در حین تهدیدات اشرار و اسرائیل آنچه که مردم باید از آن مطمئن باشند؛ التزام همیشگی نظام جمهوری اسلامی ایران به حفظ امنیت و مال و آبرو و اقتدار مردم ایران است.

التزامی که اشرار مدعی ایرانی بودن را با لگد از خاک ایران بیرون انداخت، حزب‌ا... را با موشک‌های خود تسلیح کرد، ریشه کاروان‌های ۴۰ دستگاهی اشرار در ایران را برای همیشه سوزانید، پایگاه‌های نظامی اسرائیل و آمریکا را با موشک‌های خود در هم کوبید و نشان داد معادلات امنیتی را بصورت حرفه‌ای حل می‌کند.

مردم باید بدانند که نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، شب و روز با دشمنان آنها در مبارزه و مجاهده و مقاتله‌اند.

اینکه راه این مبارزه چیست را البته مبارز و مرد وسط میدان از همه بهتر و بیشتر می‌داند.

باید به او اعتماد کرد... چه در هنگام کمین علیه کاروان‌های اشرار، چه هنگام موشکباران عین‌الأسد، چه در صبر راهبردی و مقطعی در مقابل اسرائیل و چه در هنگام هزینه‌هایی مثل ترورهای اشرار یا شرارت‌های اسرائیل.

امنیت امروز ایران ثمره اعتماد مردم به نظام اسلامی و تحمل هزینه‌هایی است که همه باید بخاطر ایران و امنیتمان بر دوش بکشیم.

***

1_ mshrgh.ir/1647884

2_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1530716

3_ mshrgh.ir/1647150

4_ mshrgh.ir/1647923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 25
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    2 1
    به جاش چرا یارانه نمیدید؟ ارز ارزان به تولید داخل ضربه می زنه. مثلا کشاورز چجوری با ارز ترجیحی رقابت کنه؟ شالیکار شمالی با تورم داخلی هزینه هاش میره بالا ولی دولت با ارز ترجیحی به شالیکار پاکستانی و هندی یارانه میده. ارز ترجیحی رو حذف کنید و بجای اون به اقشار آسیب پذیر یارانه بدید. اینجوری جلوی حیف و میل ارز و فسادهایی مثل چای دبش هم گرفته میشه
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    3 1
    یعنی بالاتر از 1200 مورد حیوان گزیدگی در روز! بابا این سگ ها رو جمع کنین!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس